kubas |
administrator |
|
|
Dołączył: 26 Cze 2005 |
Posty: 204 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/20
|
Skąd: Wloclawek |
|
|
|
|
|
|
\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\
I.Przygotowanie Servera do pierwszego uruchomienia.
1.Sciągnięcie odpowiedniej wersji Open Tibia Server.
Mamy do wyboru dużo serverów, ja opisze najnowsze. W każdym serverze znajdziesz plik tekstowy zawierający informacje o serverze po polsku.
(IMG:http://www.webhelp.pl/cliparts/ikony/ikona_36.gif) Survival 5.6:
Najnowsza wersja najlepszego rodzaju O.T.S'a. Wersja posiada ogrom ulepszeń. Łatwiejszą obslugą. Nie należy się zatem dziwić, że jest używana przez najlepsze servery. Należy pamiętać, że wersja została zakazana do rozprowadzania i ściągacje ją na własną odpowiedzialność.
Hasło do Archiwum: Transparent+Ghost
Do ściągnięcia ze strony: [link widoczny dla zalogowanych] (Prawym na link i zapisz jako ...)
(IMG:http://www.webhelp.pl/cliparts/ikony/ikona_351.gif)Wersja Darkonia 2.2:
Jedna z najstarszych wersji Open Tibii Server. Nigdy nie odstawała jakościa od innych ots'ów. Także teraz zachywa małą ilościa błedów i duża stablinością. W wersji znajdziemy:
-Runy = Wkońcu możemy robić własne runy zależnie od posiadanego levelu.
-Inteligentni NPC = Dzieki nim możemy tworzyć niesamowite Questy jak i tworzyć "rozmownych" sprzedawców.
-Rook = Teraz nowi gracze będą mogli poznać twój server spokojnie na wyspie bez walki, a spokojnym expieniu.
-Loot = Cudownie jest nieść loot z Demon Hunta razem z kumplami lub Gildią.
-BanSystem = Koniec z MassPK i skargami niezadowolonych graczy.
Oraz: Respawn potworów, 9 rodzajów ataków, Bany na IP, inteligentne potwory, system BoH'ów, system Follow, zlikwidowany bug Armoru, awanse umiejętności, system profesji, gildie, domki, teleport, system łopat i kluczy, system AoL'a.
Do ściągnięcia ze strony: [link widoczny dla zalogowanych] (Prawym na link i zapisz jako ...)
(IMG:http://www.webhelp.pl/cliparts/ikony/ikona_36.gif) Empire:
Najnowsza brazyijska produkcja. Ciekawostką może być, że odrazu stała się hitem a wskażnik jej populraności nieustannie rośnie. Wszystko dzięki nowatorskim rozwiązanią łączącym rózne ciekawe efekty starszych wersji. Cechuje ją także stabliność w czasie summowania potworów. Znajdziemy w niej wyspecializowany system skilli, czas respawnu i jak mówiłem wiele innych rzeczy.
Do ściągnięcia ze strony: [link widoczny dla zalogowanych] (Prawym na link i zapisz jako ...)
(IMG:http://gry-online.pl/grafiki/pre2.gif) Surival 5.5:
Znana wszystkim ots'owcom wersja, która przez długi czas nie mogła zejść ze szczytów list najlepszych otsów. Znajdziemy w niej wyjątkowo dlugą liste komend jak i GM'ów tak i zwykłych graczy, przez co gra staje się mocno grywalna. Należy podkreślić, że tylko w tej wersji znajduje się wyjątkowo łatwa obsługa teleportów, a także RopSystem, dzięki czemu każdy możę stworzyć profesjonalny server. Oczywiście znajdziemy w niej wszystkie istotne rzeczy znajdujące się w innych wersjach np. pełen RookSystem.
Do ściągnięcia ze strony: [link widoczny dla zalogowanych] (Prawym na link i zapisz jako ...)
(IMG:http://gry-online.pl/grafiki/pre2.gif) Sion II:
Zadziwja spewnością wszystkich jak taka jak by tu nie mówić po prostu stara wersja trzyma się w czołówce najlepszych, najnowszych wersji. Sądze, że dlatego, gdyż tą wersje robili sami profesjonaliści, którzy w tych klockach są z pewnościa najlepsi. Nie zawiedli i zrobili wspaniało wersje, którą używa wiekszość administratorów. Niestety zawodzi stabliność jak i ilość komend, ale można to przeżyć spowodu dużej ilości bajerów mocno zwiekszających grywalność. Jest to jedna z nielicznych wersji, która udostępnia Sources wersji co daje nam ogromną możliwość przerabiania wersji według swoich upodobań.
Do ściągnięcia ze strony: [link widoczny dla zalogowanych] II.rar (Prawym na link i zapisz jako ...)
(IMG:http://www.webhelp.pl/cliparts/ikony/ikona_351.gif) HepisOT:
Nowatorska wersja jednego z najbardziej doświadczonych ludzi zajmujących się O.T.S'em. Wprowadził on jako jeden z pierwszych publicznie wersje z mapami wielopoziomowymi. Nie ulega wątpliwości, że to od tej wersji najlepsi czerpią pomysły i różne systemy. Niestety poprzez wysokie zaangażowanie teleportami wersja straciła na innym motywie gry, jakim jest walka, współpraca z graczami i expowanie. Ale jeśli ktoś chce mieć stabliną wersje i mało kłopotów z przeciążającym się łączem może bez zastanowienia ściągać.
Do ściągnięcia ze strony: [link widoczny dla zalogowanych] (Prawym na link i zapisz jako ...)
FatalityOT:
Nowa wersja, która staje się popularna, dzięki dodanu nowych czarów i npc. Posiada wszystko co ważne aby Server się udał. Ciekawe zastosowanie DP. Polecam tą wersje do przeglądnięcia i skopjowania ciekawych rzeczy do własnego Servera.
Do ściągnięcia ze strony: [link widoczny dla zalogowanych] (Prawym na link i zapisz jako ...)
VersaoOT:
Jeśli chcesz mieć prostą wersje, która wytrzyma duża ilość graczy a nie będzie pożerać twojego łącza możesz wyprubować tą wersje. Niestety gra opierać się będzie głównie na walce PvP.
Do ściągnięcia ze strony: [link widoczny dla zalogowanych] (Prawym na link i zapisz jako ...)
2.Darmowe dodatki do O.T.S'a.
Wszyscy wiemy jak niesamowicie szybko zwiększa się grono ots'owców. Dzięki temu niektóre osoby tworzą programy dzięki, którym obsługiwanie Serwerów i granie na nich stanie się jeszcze bardziej przyjemne. Dla administratorów znaczy to zwiększenie populraności servera! W każdym programie znajdziesz plik tekstowy zawierający informacje o dodatku po polsku.
(IMG:http://gry-online.pl/grafiki/pre2.gif) PomocniK AdmiNa:
Wszyscy administratorzy wiedzą jak trudno zapanować nad tymi dziesiątkami/setkami plików zawierające dane o kontach, graczach, itemach itd. Dzięki temu programowi nie stracisz całego wolnego czasu na administrowanie plikami, a zajmiesz się plinowaniem gry na serverze i innymi ważnymi rzeczami. Program sam znajdzie twoje pliki zawierające dane o kontach, graczach, czarach, przedmiotach, npc i pokaże ci je w przejrzystym oknie. Od ciebie zależy czym się zajmiesz. Bez względu czym i tak szybko się dostaniesz do wybranego pliku i zmienisz jego konfiguracje, a następnie bez problemu zapiszesz. Program także umożliwia konfiguracje config.lua co stanowi duży plus dla tych co posiadają zmienne IP i muszą co pare godzin zmieniać IP. Teraz nie muszą uruchamiać notatnika i szukać wybranej lini.
Do ściągnięcia ze strony: [link widoczny dla zalogowanych] (Prawym na link i zapisz jako ...)
(IMG:http://www.webhelp.pl/cliparts/ikony/ikona_351.gif) Pliki *.DLL i *.OCX:
Biblioteki potrzebne do odpalenia wielu programów
Pliki *.DLL do ściągnięcia ze strony: [link widoczny dla zalogowanych] (Prawym na link i zapisz jako ...)
Pliki *.OCX do ściągnięcia ze strony: [link widoczny dla zalogowanych] (Prawym na link i zapisz jako ...)
ServerPinG:
Gdy chcemy pograć na jakimś serwerze często zdarza się, że akurat teraz serwer jest wyłączony lub posiada lagi lub jest maksymalnie zapchany ... Ten program sprawdzi IP przez ciebie podany na obecność lagów, liczby playerów. Jest on przydatny osobom, które nie mają pewnego servera, a grają jaki aktualnie jest online. Jeden przycisk wystarczy aby ze wszystkich wybranych przez ciebie serwerów wyświetliły się aktualnie online.
Do ściągnięcia ze strony: [link widoczny dla zalogowanych] (Prawym na link i zapisz jako ...)
InfoNPC:
Często się zdarza, że mamy mało informacji o danym NPC, którego chcemy stworzyć. Ten plik zawiera wszystkie najnowsze informacje. Napewno pomoże wam on przy tworzeniu doskonałego potwora.
Do ściągnięcia ze strony: [link widoczny dla zalogowanych] (Prawym na link i zapisz jako ...)
Przedmioty:
Gotowy plik "items.xml". Kopjujemy go do katalogu przedmiotów i mamy nazwane wszystkie przedmioty jakie zostały stworzone na mapie. Napewno podniesie to realistyke serwera.
Do ściągnięcia ze strony: [link widoczny dla zalogowanych] (Prawym na link i zapisz jako ...)
3.Darmowe Skrypty PHP.
Ostatnio powstaje mnóstwo serverów. Niestety nie za dużo jest profesjonalnych serverów a jeszcze mniej posiada własne strony. Strona servera, na której można sprawdzić kto aktualnie prowadzi w statystykach, kto jest najlepszy w poszczególnych umiejętnościach, a także stworzyć szybko nowe postacie albo zarządać już istniejącym koncie. Nie od dziś wiadomo, że wizytówka servera jaką jest strona podnosi wskaznik popularności a także wybija server spośród setek innych głupich\nudnych serverów. Teraz ty możesz stworzyć taką strone. A oferują ci to gotowe skrypty, posiadające nawet gotową szate graficzną. W każdym skrypcie jaki tu się pojawi, znajdzisz obiaśnienie danej aplikacji, spis serverów oferujących obsługe php, a także poradnik - "Jak postawić server na własnych kompie?". A więc życze dużych transferów i miłej luktury.
NemesiS:
Jeden z najnowszych skryptów, a zarazem najbardziej profesjonalny. Został upubliczniony przez znany server Nemesis. W skrypcie znajdziemy 22 pliki PHP, dzięki którym dowiemy się kto przewidniczy serverowi, najlepszych w poszczególnych umiejętnościach. Oczywiście będziemy mogli zarządzać własnym serverem. A wszystko w przejrzystej strukturze, dzięki czemu sami będziemy mogli dodawać własne skrypty.
Do ściągnięcia ze strony: [link widoczny dla zalogowanych] (Prawym na link i zapisz jako ...)
Giraias:
Skrypt upubliczniony przez mniej znany server. Głównie do reklamy własnego servera. Jednak dużo osób będzie umiało odpowiednio skonfigurować skrypt pod własne upodobania. A posiada on wiele opcji - od spisu profesji na serverze, poprzez liste najlepszych, najbardziej wyszkolonych graczy po tworzenie własnego konta.
Do ściągnięcia ze strony: [link widoczny dla zalogowanych] (Prawym na link i zapisz jako ...)
Painel:
Skrypt dla administratorów zastrzeżony hasłem. Dzięki niemu możemu szybko wprowadzać poprawki bez zbędnego obciążania komputera. Wszystko w przjerzystej obsłudze i łątwej instalacji. Jednak polecam aplikacje, którą zaprezentowałem w poprzednim punkcie.
Do ściągnięcia ze strony: [link widoczny dla zalogowanych] (Prawym na link i zapisz jako ...)
4.Przygotowywanie kont i postaci graczy.
Konta :
Na większości serverów są konta publiczne posiadające łatwy numer i hasło do zapamiętania, konta prywatne czyli tylko poszczególnych osób i konto Administratora czyli GM'a, my zrobimy te wszystkie. Wchodzimy w folder Data/accounts i jak widzimy nie ma plików, możemy skopiować ze starej wersji plik lub ściągamy z tego linku. Teraz włączamy notatnik i plik 1, który ściągneliśmy przeciągamy na pole notatnika, otrzymujemy taki plik:
[link widoczny dla zalogowanych]
Interesują nas tylkozaznaczone pola.
account pass="1" - Oznacza hasło jakie trzeba wpisać w Tibi, żeby się dostać na server. Jeśli wpiszemy tu naprzyklad 56467 to to samo będziemy musieli wpisać w klijencie tu:
[link widoczny dla zalogowanych]
premDays="1" - Oznacza ile zostało temu kontowi Pacca, całkowicie nieistotne, nie zmienia się, tylko dla przyjemnośći, widzimy to w tym miejscu:
[link widoczny dla zalogowanych]
<character name="nazwa playera"/> - W "nazwa playera" wpisujemy nazwe postaci jaka ma być na tym koncie, będziemy ją wybierać w tym oknie:
[link widoczny dla zalogowanych]
Pozostaje nam zapisać zapisujemy pod nazwą jaki ma mieć numer Konot. Nie wolno zapisywać literami. Np. Jeśli zapiszemy konto pod nazwą 666 to ten numer jest numerem konta, który musimy wpisać w oknie klijenta pod:
[link widoczny dla zalogowanych]
Jeśli plik zapisze nam się z rozszerzeniem *.txt zmieniamy je na *.xml
Gracze:
Jak już mówiłem wyróżniamy GM'ów, prywatne konta (nicki np. Trans, Maciej, Belth itp.) a także publiczne konta. Do publicznych dajmy zawsze powszechne nazwy typu Paladyn, Lucznik, Rycerz itp. Aby stworzyć gracza wchodzimy w foldery Data/players i patrzymy, znowu nie ma żadnego pliku, dajemy jakiś ze starszej wersji lub ściągamy przykład z tej strony. Uruchamiamy je tak jak konto notatnikiem i otrzymujemy:
[link widoczny dla zalogowanych]
Interesują nas wszystkie pola więc przetłumacze:
player name="nazwa gracz" - W "nazwa gracz" wpisujemy nazwe gracza, które daliśmy w koncie (poprzedni punkt). Musi się zgadzać co do literki !!
account="1" - Tu wpisujemy numer konta, do którego postac należy. Np. jeśli w koncie o nazwie (nazwa pliku) 899 wpisaliśmy nick ziom musimy tu dać player name=ziom a account="899". Wszystko musi się zgadzać !!
sex="1" - Płeć numer 1 równa się mężczyźnie a 2 kobiecie.
lookdir="0" - Liczba oznacza w, która strone ma być obrócona postać w czasie wchodzenia do gry. 0-north(północ); 1-east(wschód); 2-south(południe); 3-west(zachód). Przy tej wersji po wylogowaniu zapisuje się obrucenie postaci więc ta opcja się nie przydaje.
exp="0" - Liczba oznacza ilóść expa przy starcie. Ilość expa na dane levele znajdziecie tu.
voc="1" - Profesja jaką zobaczymy, gdy klikniemy na siebie. Dla poszczególnych profesji inaczej rośnie manna więc bardzo ważne to jest. Oto liczby jakie odpowiadają za poszczególne profesje:
CODEvoc="0" --> You see yourself.
voc="1" --> You see yourself. You are a sorcerer.
voc="2" --> You see yourself. You are a druid.
voc="3" --> You see yourself. You are a paladin.
voc="4" --> You see yourself. You are a knight.
level="0" - Liczba oznacza level jaką będzie mieć postac na wejście, najlepiej dajemy 1lvl, automatycznie dopasuje się do ilości expa jaki daliśmy i automatycznie się zapisze lvl. Oczywiście większy lvl daje większe obrażenia i szybkość.
maglevel="100" - Magiczny lvl jaką będzie posiadać postać, im większy mlvl tym lepsze obrażenia z run i magi. Dajemy rózne dla poszczególnych profesji.
access="0" - Jedna z najważniejszych rzeczy. Access 0 dajemy dla zwykłych graczy. Access 1, 2 lub 3 dla Administratorów, GM'ów, dzięki temu będą mogli banować ludzi, tworzyć potwory itp.
cap="1500" - Nie wpływa na gre, możemy dać jaką chcemy a i tak gracze będą mogli wszystko unieść.
<mana now="6666" max="6666" spent="0"/> - "mana now" oznacza ile manny będzie posiadać gracz po wejściu do gry, "max" natomiast do ilu maksymalnie wzrosnąć manna po jakimś czasie, "spent" nic szczególnego nie znaczy i nie zmieniamy liczby przy tym.
<health now="6666" max="6666" food="0"/> - Tak samo jak przy mannie, pierwsza liczba oznacza ilość początkowych punktów życia, 2 liczba maksymalną ilóść życia a 3 liczby nie zmieniamy.
<look type="75" head="20" body="30" legs="40" feet="50"/> - Patrzymy na look type, oznacza ona jak będzie wyglądać gracz. Oto lista, na której macie jakie cyfry oznaczają jaki strój:
CODE2 =orc warlord
3 =war wolf
4 =orc rider
5 =orc
6 =orc shaman
7 =orc warrior
8 =orc berzeker
9 =necromancer
13 =black sheep
14 =sheep
15 =troll
16 =bear
17 =beholder
18 =ghoul
19 =slime
20 =slime
21 =rat
22 =cyclopse
23 =minotaur mage
24 =minotaur archer
26 =rotworm
27 =minotaur
28 =snake
29 =minotaur guard
30 =spider
31 =deer
32 =dog
33 =skeleton
34 =dragon
35 =demon
36 =poison spider
37 =demon skeleton
38 =giant spider
39 =dragon lord
40 =dragon lord
41 =fire devil
42 =lion
43 =polar bear
44 =wasp
45 =bug
48 =ghost
49 =fire elemental
50 =orc spearman
51 =blue djin
52 =winter wolf
53 =frost troll
54 =witch
55 =behemoth
56 =cave rat
57 =monk
58 =priestess
59 =orc leader
60 =pig
61 =goblin
62 =elf
63 =elf arcanist
64 =elf scout
65 =mummy
66 =dwarf geomancer
67 =stone golem
68 =vampire
69 =dwarf
70 =dwarf guard
71 =dwarf soldier
73 =hero
74 =rabbit
75 =gamemaster
76 =swamp troll
<Made by Dobo>
<spawn x="223" y="223" z="7"/> - Odpowiada za miejsce, w którym po raz pierwszy pojawi się gracz. X i Y oznacza osię (można w edytorach map zobaczyć jakie miejsce ma jakie współrzędne),a Z warstwę (niedostępna, nie ruszać).
<temple x="213" y="258" z="7"/> - Odpowiada za miejsce, gdzie będzie się pojawiać gracz po zginięciu. Litery odpowiadają za te same elementy co w "spawnie".
<skills> - odpowiada za skille postaci, ważne i ma wpływ na obrażenia, "skillid" odpowiada za numer skilla, "level" odpowiada za level danego skilla, "tries" nie należy ruszać (niestabline):
CODE<skill skillid="0" level="213" tries="0"/> - Odpowiada za Fist Fighting
<skill skillid="1" level="222" tries="0"/> - Odpowiada za Club Fighting
<skill skillid="2" level="220" tries="0"/> - Odpowiada za Sword Fighting
<skill skillid="3" level="228" tries="0"/> - Odpowiada za Axe Fighting
<skill skillid="4" level="213" tries="0"/> - Odpowiada za Distance Fighting
<skill skillid="5" level="229" tries="0"/> - Odpowiada za Shielding
<skill skillid="6" level="229" tries="0"/> - Odpowiada za Fishing
<inventory> - Odpowiada za ekwipunek jaki będzie nosić postać, ważne i ma wpływ na obrażenia, "slotid" odpowiada za miejsce danego przedmiotu, który jest napisany w "idem id=", liste przedmiotów znajdziemy w katalogu Data/Items.
CODE<slot slotid="1"><item id="1771"/></slot> - Odpowiada za Głowe
<slot slotid="2"><item id="1537"/></slot> - Odpowiada za Amulet lub Pierścień
<slot slotid="3"><item id="1411"/></slot> - Odpowiada za Backpack, nie zmieniamy
<slot slotid="4"><item id="1739"/></slot> - Odpowiada za Zbroje
<slot slotid="5"><item id="1783"/></slot> - Odpowiada za Tarcze
<slot slotid="6"><item id="1728"/></slot> - Odpowiada za Broń, uwazaj co dajesz, bronie Axe, Sword i Club dla Rycerzy, dla Łucznika Kusza (nr.1728) a dla Maga Magic StafF (1724)
<slot slotid="7"><item id="1750"/></slot> - Odpowiada za Spodnie
<slot slotid="8"><item id="1874"/></slot> - Odpowiada za Buty
<slot slotid="10"><item id="1684"/></slot> - Odpowiada za pozostałe pole (można dać torcha lub cokolwiek dla ozdoby)
Na koniec zapisujemy pod nazwą Gracza jaką daliśmy w Koncie !!
5.Przygotowanie nowych nazw rzeczy i wstawienie mapy.
Mapa :
Na serverze osoby stawiającej musi pojawić się mapa, jest to plik zajmujący średnio 7.25mb i przez to niestety O.T.S. ładuje się długo, lecz istnieje mapa zajmująca zaledwie 0,4mb, wspaniała do sprawdzania na niej szybko serva, można ją pobrać z tego linku. Pokaże jak stworzyć swoją jedyną orginalną mapke. Pierw ściagamy program do robienia map, może to być OTMapEdit. Ściągamy, rozpakowywujemy WinRarem, otwieramy i otwieramy plik "OTMapEdit.exe", uruchomi nam się główne okno programu. Na samej górze widziemy takowy pasek:
[link widoczny dla zalogowanych]
1 ikona - Program uruchamia czystom mape, całą w zieleni.
2 ikona - Program otwiera zapisaną mape, lecz uwaga tylko o rozszerzeniu *.otmapedit.
3 ikona - Zapisuje mape, lecz uwaga tylko w rozszerzeniu *.otmapedit.
4 ikona - Jeśli klikniemy na ręke nie możemy stawiać przedmiotów ale możemy je przesuwać.
5, 6 i 7 ikona - Tymi ikonami wstawiamy okreslone przedmioty, podłoge. Jeśli wybierzemy ikone 5 bedziemy wstawiać tylko 1 kratke danego przedmiotu, w 6 ikonie wstawiamy o polu 2x2, natomiast w 7 ikonie wstawiamy dany przedmiot, podloge na obszar 3x3.
8 ikona - Pomoc, wystarczy kliknąć nią na daną ikone o jakiej chcemy się dowiedzieć.
Pewnie zastanawiacie się po co nam rozszerzenie *.otmapedit. Jest to rozszerzenie, które uruchamia tylko ten edytor, a po to jest stworzony, aby szybciej uruchamiać zapisane wcześniej mapy i aby mniej zajmowaly. A gdy skończymy mape musimy pliknąć na File:
[link widoczny dla zalogowanych]
I wybrać polecenie XML Export. Wtedy następuje zapisywanie mapy w formacie uzywanym przez OTS. Trwa to dłużej niż zapis w rozszerzeniu programu i więcej zajmuje, więc używamy tej opcji tylko wtedy, gdy jesteśmy pewni że mapa jest skończona i gotowa do użytku. XML Import'em możemy otwierać mapy o rozszerzeniu *.xml.
Pamiętacje gdy pisaliśmy jak ma się pojawiać gracz ?? Były wtedy osie X i Y. Teraz gdy zrobimy własną mape, idziemy do miejsca gdzie chcemy aby pojawił się gracz i patrzymy na lewy-dól programu:
[link widoczny dla zalogowanych]
Potem jusz tylko wpisujemy te liczby do pliku gracza i po włączeniu będzie się pojawiał w wybranym przez nas miejscu.
Także aby O.T.S. czytał mape należy ją nazwać map.xml i umieścić ją w katalogu Data/World.
Itemy (rzeczy) :
Ile razy chcieliście mieć rzeczy tibijskie napisane po polsku. Teraz jest to możliwe. Wchodzimy do katalogu Data/Items i uruchamiamy notatniekiem plik items.xml. Widziemy napisy w tym stylu:
[link widoczny dla zalogowanych]
item id="1411" - Jest to liczba odpowiadająca za dany przedmiot (wstawiamy go naprzyklad w ekwipunku pkt.2 w poradniku)
name="Knife" - Nazwa jaką bedzie nam wyświetlać gdy damy na Look.
type="container" - Narazie mało istotne, ale każdy musi wiedzieć że w miejsce broni wstawiamy przedmiot o typie "weapon" a na zbroje "armor".
skill="distance" - Skile na jakich dana broń (tylko broń na kontenerach tego nie ma), distance dajemy Łucznikowi (bo ma strzelać); sword itp.Rycerzowi.
attack="7" defence="5" - Atak i obrona broni, w tej wersji jusz ma to znaczenie, zwieksza lub zmiejsza obrazenia.
weight="4.2" - Waga, niestotne narazie.
descr="It is an enchanted shield." - Dodatek gdy damy look w grze, dodajmy coś ciekawego a nasz server stanie się orginalny.
I tak oto w ten sposób możemy nudny Royal Helmet:
[link widoczny dla zalogowanych]
Zamienić na:
[link widoczny dla zalogowanych]
6.Ostatnie przygotowania do uruchomienia własnego Servera.
Config.lua :
Jednym z najważniejszych rzeczy jest plik w głównym katalogu o nazwie config.lua. Uruchamiamy go notatnikiem (przecigamy plik do okna uruchomionego notatnika). Widzimy coś w tym stylu (skrócone do najważniejszych konfiguracji :
[link widoczny dla zalogowanych]
mapfile ="data/world/map.xml" - Katalog i nazwa pliku mapy, który ma czytać O.T.S., najlepiej pozostawić bez zmian.
loginmsg =" ... " - Napis jaki ma się pojawić na wejściu do twego servera. Np. Witaj na moim serverze, muj numer GG ------- itp.
port ="7171" - Port'a nie ruszamy, zostawiamy bez zmian i lecimy dalej.
servername ="LifeLand" - Nazwa Servera Tibi jakiego stawiacie, ja dalem naprzyklad nazwe LifeLand .
ownername ="GM" - Nazwa (nick) administratora Serveru.
owneremail =" ... " - E-mail administratora.
url =" ... " - Strona Servera.
location ="Poland" - Kraj, w którym organizowany jest Server, my mieszkamy w Polsce.
ip ="127.0.0.1" - Nasz IP zewnętrzny, zmieniamy go tylko gdy zmienił nam się IP.
maxplayers ="30" - Maksymalna ilość graczy na Serverze, reszta będzie widzieć napis "too many player online".
allowclones =0 - Liczba 0 oznacza że na jedną postać będzie mogła wejść tylko 1 osoba, natomiast liczba 1 nie ogranicza ilość graczy na jedej postaci, jeśli Server jest nowy ustawiamy na liczbe 1, aby na publiczne konta mogło wchodzić wiele graczy.
7.Prawidłowe uruchamianie Servera.
Uruchomienie:
Kiedy ustaliliśmy konto publiczne z róznymi profesjami i dane postacie są w katalogu Players, wgraliśmy mape, ustaliliśmy swoje IP w config.lua, nie pozostaje nam nic innego niż uruchomienie Server. Wchodzimy w główny katalog OTserva i szukamy tej ikony:
[link widoczny dla zalogowanych]
Uruchamiamy ją i czekamy asz załaduje nam się mapa (trwa na niektórych komputerach naprawde długo). Kiedy nam się załaduje powinniśmy zobaczyć takie okno:
[link widoczny dla zalogowanych]
Lokalne IP - IP lokalne, nie interesuje nas, chyba że ktoś chce w sieci pograć to ustawia to IP także w globalnym.
Globalne IP - IP globalne czyli zewnętrzne, patrzymy czy zgadzają się cyfry z naszym prawdziwym zewnętrznym IP. Jeśli tak to przechodzimy do następnego punktu.
Logowanie się do Servera:
Teraz wystarczy tylko że osoba, która chce się dostać na nasz Server włącza Tibie 7.1. Wchodzi w Options -> Network, widzi takie okno:
[link widoczny dla zalogowanych]
Server address - Pod tym osoba wpisuje twoje zewnętrzne IP.
Server port - Zostawiamy bez zmian. Musi być 7171.
Jeśli ty jako osoba stawiająca chcesz się dostać na swój server wpisz w "Server Address" IP =127.0.0.1
Pozostaje nam tylko zalogowanie się do Servera, a "Account Number" wpisujemy numer konta (nazwe pliku w katalogu Account), w "Password" hasło konta jakie administrator dał w pliku konta. Najczęśniej publiczne konta mają acc 1 i password 1.
OTServ jest tylko zabawą, więc nie denerwujcie się gdy zginiecie, nie będzie to wpływało na gre w Tibi.
4.Dokładniej o mapie.
Polepszanie wizualnej strony mapy:
Jeśli tworzymy mape, postarajmy się stworzyć ją naknajlępszą, lepszą od innych. Sami powiedzcie co lepiej wygląda:
Mapa bez wykończeń terenu robione na szybko:
[link widoczny dla zalogowanych]
Czy mapa robiona dłużej ale będąca wizytówką Servera:
[link widoczny dla zalogowanych]
Aby poprawić mape wlączamy EdytorMapy, który ściągneliśmy gdy robiliśmy mape. Przypominam, można go ściągnąć z tego linku. Gdu już uruchomiliśmy wlasną mape patrzymy na ikony po lewej stronie. Mamy tam różne rodzaje obiektów:
[link widoczny dla zalogowanych]
Grounds - Podłoża, najważniejsze obiekty w grze, dobierajmy je mądrze. Możemy je dzielić na dane grupy:
Pełne podłoża - Podłoża główne bez wykończej, wstawiamy je szybko i w dużych ilościach, przykladowe:
[link widoczny dla zalogowanych]
Wykończenia - Końcówki terenów, które zlewają tereny. Nie zapominamy o nich, sami zobaczmy że na kontynencie Tibi, wszystkie podloża mają wykończeńczenia. Pokaże niecktóre jakie znajdziemy w palecie:
[link widoczny dla zalogowanych]
Inne - Inne podloża wlane na kontytent, upiększające tereny, lecz także bardzo ważne, nie zapomnijmy o nich a nasza mapa będzie perfekcyjna. A mowa o:
[link widoczny dla zalogowanych]
Container - Kontenery, ltóre w przyszłości będzie można otwierwąć. Nie zapomnijmy, że do tej grupy należa także ciała potworów:
[link widoczny dla zalogowanych]
Takeable - Przedmioty do używania, bez nich gra by nie istniała, możemy je rozrzucać po mapie a napewno dodzadzą urok mapie, w tej wersji nie powodują błędów, można poruszać dowoli:
[link widoczny dla zalogowanych]
Other - Jak sama nazwa wskazuje obiekty inne, ale bez wyjątaku także ważne, bez nich nie wybudujemy domów i nie udekorujemy ich:
[link widoczny dla zalogowanych]
Na koniec patrzymy czy nie ma błędów i czy wszędzie można się dostać, jeśli tak zapisujemy mape i włączamy Server, napewno dobra mapa, stanie się wizytówką naszego servera.
Wstawianie Protection Zone:
Protection Zone - Inaczej "Strefa Ochrony", świątynia miejsce, w którym nie mogą nas atakować gracze, potwory i my nie możemy niczego atakować. Najcześciej to miejsca Respawnu po śmierci.
Aby wstawić PZ (ProtectionZone) uruchamiamy EdytorMap i idziemy do obszaru, w którym chcemy zrobić Strefe Ochrony. Niestety PZ można zrobić jednorazowo na jadnej kratce, więc klikamy Prawym Przyciskiem Myszy na podłoże i klikamy na napisie ProtectionZone:
[link widoczny dla zalogowanych]
Jeśli ponownie klikniemy na kratke pokaże nam się:
[link widoczny dla zalogowanych]
Gdy zaznaczymy kolejno wszystkie potrzebne kratki możemy zapisać mape, pamiętajmy że w śwityni mogą atakować tylko ludzie z accessem 1, 2 lub 3. Zwykli gracze oczywiście nie mogą.
Zmniejszanie objętości mapy:
Niestety sposób jest niestabilny i najlepiej używać go jeszcze przed wstawieniem jakiegokolwiek objektu i ciągłym pracowaniu na innym edytorze. A dokładniej chodzi o EdytorMap2 jaki ściagneliśmy przy wstawianiu NPC na mape, przypomne że można go pobrać z linku: [link widoczny dla zalogowanych]
Zaraz po uruchomieniu dajemy File -> New Map:
[link widoczny dla zalogowanych]
A następnie Options -> View Map:
[link widoczny dla zalogowanych]
Kiedy pokaże nam się czysta mapa, nie wstawiamy nic na mape, lecz przeobrażamy ją na mniejsza poprzez wybranie opcji z Options -> Set new map dimensios.
[link widoczny dla zalogowanych]
Pokaże nam się okno wyboru szerokości i długości. Wybieramy jakie chcemy mieć wymiary, im mniejsze tym plik mniej zajmuje i OTServ się szybciej uruchamia. Kiedy już wybierzemy zapisujemy mape, i możemy zacząć tworzyć mape, najpierw otwieramy liste przedmiostów:
[link widoczny dla zalogowanych]
Nie róznią się jej kategorie od innego edytora (opisałem dokładne tworzenie mapt w poprzednich punktach). Jeśli chcemy wstawić podłoge/przedmiot klikamy na nim, a następnie zaznaczamy gdzie ma się pojawić na mapie.Kiedy jusz skończyliśmy zapisujemy i cieszymy się nową mapą i szybszym serverem. Jakie mogą być róznice w objetości ?? Bardzo duże nawet z:
[link widoczny dla zalogowanych]
Na:
[link widoczny dla zalogowanych]
Wstawianie ciągłych respawnów na mape:
Respawny nie działają w tej wersji, lecz w następnych z pewnością będą. Wstawianie respawnów odbywa się w pliku potwora *.xml. Uruchamiamy go, dodajemy linijke nową linijke tak jak na rysunku:
[link widoczny dla zalogowanych]
W osie X i Y (można je przeczytać w EdytorzeMap, opisywałem przy respawnie Playerów) wpisujemy miejsce, w którym ma się respić potwór po śmierci. Lecz uwaga ! Potwór musi stać na mapie od samego początku (wstawianie npc na mape opisywałem wcześniej) i obie linijki (spawn i temple) muszą posiadać te same liczby.
Wstawianie NPC na mape:
1 sposób
Uruchamiamy EdytorMap, który ściągneliśmy z tego linku. Włączamy własną mape, przesuwany do miejsca w którym chcielibyśmy stworzyć potwora. Tworzymy w tym miejscu przedmiot, który będzie jedynym takim itemem na mapie. Teraz zapisujemy i przechodzimy do katalogu z mapą. Uruchamiamy mape notatatnikiem. Następnie wybieramy "edycja" i "znajdz".
[link widoczny dla zalogowanych]
Wpisujemy w oknie numer przedmiotu, który wstawiliśmy na mape. Numery danych itemów znajdziemy w tym pliku. Gdy wpiszemy numer dajemy "Znajdz następny". Wyszukuje nam linijke w tym stylu:
[link widoczny dla zalogowanych]
usuwamy całą część "<item id="nr. itemu"/>" a zamiast niego wpisujemy: "<npc name="nazwa potwora"/>. Będzie to wyglądać tak:
[link widoczny dla zalogowanych]
Teraz tylko zapisujemy i cieszymy się AutoRespawnem.
2 sposób
Można notatnikiem, ale po co to komu ... Polecam specialny EdytorMap. Najpierw ściągamy go z tego linku: [link widoczny dla zalogowanych]
Rozpakowujemy, uruchamiamy, dajemy File -> Load Map (ładuje odrazu *.xml), mamy nadal okno o info. programu dajemy Options -> View Map. Widzimy naszą mape na samym początku zaznaczamy opcje:
[link widoczny dla zalogowanych]
Następnie klikamy na kratke, w którym chcemy wstawić NPC:
[link widoczny dla zalogowanych]
Gdy już klikniemy wpisujemy nazwe potwora (musi być to ta sama nazwa jak nazwalismy plik z potworem). Zapisujemy mape i po włączeniu będzie on tam automatycznie stał. |
|